Hjem Tjenester Tips & Råd Om oss Visjon & Verdier Kontakt oss Book en avtale Logg inn

Alene på toppen - hvem skal jeg snakke med da?

 

Kjenner du deg igjen her - altså, du sitter alene med alt og føler at du som leder drukner i oppgaver og kjenner bare at stresset velter inn over deg?

Vel, du er ikke alene og mange kjenner på akkurat det samme som det og det er stor variasjon med hensyn til hvordan den enkelte håndterer dette. Er du en av de som kunne tenke deg hjelp i denne sammenheng, ja da er hjelpen nær. 

Hør også lydfilen som gir deg litt mer praktisk og teoretisk bakgrunn. 

 

Fortsett å lese...

Rådgivende verdisalg er framtidens salgsstrategi

Vi lever i en spennende tid. Aldri før har utvikling av ny teknologi gått raskere, og aldri før har evnen til endring og tilpasning vært et større konkurransefortrinn i næringslivet enn nå.  De som lener seg inn og tar grep framfor å stole blindt på gårsdagens kunnskap, vinner.

Les mer om hva min kollega Per Christian Lunde i STI-Norway skriver om det her

Rådgivende verdisalg skaper tillit

I 2014 publiserte RAIN Group studien og boken Insight Selling (Wiley 2014), som ga verdifull innsikt i supplerende aspekter til Challenger Sales. Studien til RAIN Group vektlegger tre differensierende faktorer ved framtidens salgsvinnere:

  1. De kobler kunders behov med egne løsninger og de kobler personlig med mennesker.
  2. De overbeviser om høy lønnsomhet, akseptabel risiko og at selgeren er det beste valget blant alternativene.
  3. De samarbeider med kundene for å...
Fortsett å lese...

Bygg relasjoner basert på tillit

I verdens største studie av hva som skaper personlig tillit og troverdighetutført av forskerne Green, Styer og Bowers i Trusted Advisor Associates LCC mellom 2008-2015 som testet 72880 mennesker innen området så kom de frem til helt andre konklusjoner enn det konvensjonell visdom forteller oss. Forskningen viste først og fremst at økt faglig spisskompetanse IKKE er nøkkelen til å bygge økt tillit og troverdighet i business og profesjonelle situasjoner!

Innlegget er basert på whitepaperen «Think More Expertise Will Make You More Trusted? Think Again.» fra trustedadvisor.com

 

Nøkkelen til økt tillit og troverdighet 

Er du åpen med dine svakheter og forbedringsområder eller fokuserer du mest på å fremstå som sterk og faglig tung? Veldig mange ledere tror det er smartest og best å prøve å fremstå...

Fortsett å lese...

Alt du trenger å vite om hypnose

forbier hypnose May 09, 2022

Jeg har vært sertifisert som "Hypnosecoach" siden 2013 og siden det så har det vært en utrolig reise. Mange spør; Hva er dette - og kan du få meg til å gjøre hva som helst?

Andre sier at dette er bare tull og det tror jeg ikke på...samme det; MEN det funker. 

Hypnose er det navnet en kan bruke på det å komme i en tilstand der du er superfokusert. Det kan brukes i mental trening, smertelindring, coaching, terapi og ikke minst innen underholding. 

Om du vil vite mer om dette eller skulle trenge bistand ta direkte kontakt. 

Les mer om hypnose på IHG - så forstår du mer

 

Fortsett å lese...

Vil du vite hvordan ledende selskaper bruker kundeinnsikt til å nå sine mål? GRATIS WEBINAR 10 Mai - Meld deg på

Meld deg på GRATIS WEBINAR 10 MAI HER for å få vite mer. 

Har du som leder innsikt i hva som skjer i møte med selskapets kunder?

Hva skal kundene oppleve når de er i kontakt med de ulike delene av ditt selskap?

Hvordan kan kundeinnsikt sikre oppnåelse av strategiske mål?

Vi skal snakke om hvordan vi samler innsikt og hvordan vi bruker den til å nå strategiske mål. Vi ser i markedet at avgjørelser blir tatt på antagelser, og ikke fakta, derfor sier vi i STI act on fact. 

 Vi kommer til å gi deg en live demo av vårt innsiktsystem, GAP Vision.

Vi ses!

Fortsett å lese...

Hvordan er fremtidens selgertyper - og hva skal til for å lykkes?

Fremtidens selgertyper (for det finnes ikke bare én selgertype) er de som tar til seg den tekniske kunnskapen og kombinerer den med evige selgerevner som å være en relasjonsbygger med kundeinnsikt og bransjeforståelse. Du kommer langt med relasjonskompetanse og høy EQ, men har du ikke mer, taper du i lengden.

For det er så mange verktøy som hjelper med så mye annet. Og konkurrentene dine mestrer dem.

Les mer om hva min kollega Per Christian Lunde i STI-Norway skriver om dette her

Ta direkte kontakt for å høre mer om Rådgivende Verdisalg her

Fortsett å lese...

Hvordan kan du kartlegge kulturen i bedriften du leder og den du kjøper eller fusjonerer med?

Ved et kjøp eller en fusjon overtar du også en bedriftskultur. Om vi ser på et selskap som et isfjell, er bedriftskulturen gjerne det som ligger under overflaten. Strukturene som ligger til grunn for oppkjøpet eller fusjonen blir da bare toppen av isfjellet. For du overtar også en bedriftskultur med skrevne og uskrevne normer og holdninger. Dette utgjør en risiko, så hvordan minimerer du risikoen?

Bedriftskultur handler om menneskers verdier, holdninger og adferd i et selskap.

Meld deg på Gratis webinar her!

Les mer om hva STI-Norway skriver om dette her

Fortsett å lese...

En kommersiell «due diligence» kan utløse rå konkurransekraft

Hvordan kan en «kommersiell due diligence-prosess» avdekke den innsikten om organisasjonen som gjør at vi, sammen med oppdragsgiver, kan stille rett diagnose og prioritere strategiske forbedringsområder som skaper forutsigbare resultater og utløser rå konkurransekraft?

Les mer om hvordan  STI ser på akkurat dette. Skrevet av Ronny Kiss, Daglig leder STI-Norway

Fortsett å lese...

En god kundeopplevelse starter med motiverte selgere

Investeringer i teknologi og konsept er ikke viktigst for kundens opplevelse i butikken. Det er det butikkmedarbeiderne som er. Det er først når selgeren forstår kundeverdien av investeringene rå konkurransekraft skapes.

Les hva min kollega Carl Haakon Klafstad i STI-Norway skriver om dette her

Ta kontakt om du trenger å trene dine selgere

Fortsett å lese...

CRM i salg - Hvorfor og nøkkel for suksess..

De som bruker det riktig, vet at et CRM hjelper menneskene som jobber med det. Det er et kraftfullt verktøy de ikke klarer seg uten i jobben. Brukt riktig, kan det skape store verdier, fordi selskaper kan utnytte mønstre i kundereisene, se trekk ved ulike kunder, jobbe effektivt på tvers av forretningsområder, og vite hvor de skal sette inn ekstra ressurser.

Les mer her om hvordan Per Christian Lunde i STI-Norway ser på dette

Fortsett å lese...
1 2 3
Close

50% Complete

Få nyheter, tips og innsikter

Vi følger med og deler tanker og ideer for hvordan utvikles som leder. Dette vil hjelpe deg til å få mer liv til dagene!